Hittanos és ministráns nyári karitásztábort szervezett Balatoncsicsón a Rákosligeti Magyarok Nagyasszonya plébánia

Szeretettel osztjuk meg alább Bódi Krisztina szervező beszámolóját.

„Július 24-29-ig a gyönyörű Balaton-felvidékre utaztunk a plébániánk hittanosaival és ministránsaival. A táborban 40 táborozó és 3 kísérő vett részt. A tábor központja Balatoncsicsó volt, ahol a Nivegy-völgyi Ifjúsági szálló adott otthont a hétre. A szállás nagyon szép, kis erdős telken található a község központjában, a helyi általános iskola felső szintjén. A táborvezetőkkel a célunk az volt, hogy a gyermekeknek minél izgalmasabb, szórakoztatóbb, vidáman együtt töltött hetet szervezzünk és eközben még jobban megismerjék gyönyörű hazánk templomait és kincseit. Mindennap közös szentmisén vettünk részt a helyi katolikus templomban. Esténként társassal és sportjátékokkal építettük a közösségben a gyermekek baráti kapcsolatát.

Hétfőn megérkezésünket követően szívélyes fogattatásban részesültünk, majd délután felfedeztük a környéket egy helytörténeti felfedező játékkal. Kedden Veszprémbe utaztunk, ahol városnéző sétát tettünk, majd a Laczkó Dezső múzeum munkatársa a Bakonyi házat mutatta be, ahol megismertük a régi paraszti házak ismérveit. Ezután a Székesegyházat és az Érseki Palotát mutatták be. Délután a felsőörsi Bűnbánó Magdolna- templomba látogatunk.

Szerdai napunk kirándulással telt. Első állomásunk Monoszlón a hegyestűi geológiai bemutatóhely volt, onnan szentbékállai kőtengert néztünk meg, majd a salföldi majorságot fedeztük fel. Salföldön lovaskocsival elszállítottak a Pálos romokhoz, ahol szentmisén is részt vettünk. Délután a Folly arborétumot csodáltuk meg. Csütörtökön Tihanyba utaztunk, ahol a délelőttöt az Apátságban töltöttük, itt részt vettünk egy exkluzív túrán, amelyen az apátságot részletesen bemutatták. Ebéd után szabad város felfedezés volt a környéken, majd Balatonfüredre hajóztunk. Pénteken a zánkai strandra látogatunk és ott töltöttük a napunkat sok játékkal egybekötve. Szombaton hazautaztunk.”