Beszámoló a Rákoscsaba Főplébánia nyári táboráról

A Rákoscsaba Főplébánia karitász csoportja 2021. Augusztus 4-8. között plébániai nyári tábort szervezett. Részt vettek a karitász feladatainak ellátásában részt vevő családok, valamint azon a nagycsaládok is, akik valamilyen formában a karitász tevékenységén keresztül támogatásban részesülnek. Így a tábor során alkalom nyílt egymás jobb megismerésére a közös élmények, a tábor mindennapjai és a kirándulások során.

A tábor színhelyéül már másodízben az Ipoly partján megbúvó kis falut, Vámosmikolát választottuk. A fővároshoz közel fekvő falu mind autóval, mind tömegközlekedéssel könnyen megközelíthető, így az utazási idő rövid, a költségek pedig viszonylag alacsonyak.

A Vámosmikolai Egyházközség Közösségi háza tavaly nyáron is ideális táborhelynek bizonyult. A Házban található sok, 4 -10 ágyas szobában minden család megfelelő szálláshelyet találhatott magának. A nagy közös étkező adott helyet az étkezéseknek és a napot nyitó, illetve záró közös imádságnak. Az idén egy esős napot is kifogtunk, amikor nagy hasznát vettük a közösségi térnek.

A környék valóságos kincsestára a látnivalóknak, így igyekeztünk az időt a lehető legjobban kihasználni. Első nap délután a táborhely birtokbavételét és berendezését követően közeli Bernecebarátiba látogattunk. Felkerestük a Huszár-család kastélyát és a nevezetes pincesort. A falu fölé magasodó középkori erődtemplom titkaival a templom sekrestyése ismertette meg csapatunkat.

A második napon lezúduló országos esőzés sajnos elmosta a tervezett kirándulást. Szerencsére erre az eshetőségre is felkészültünk: minden család magával hozta kedvenc társasjátékait, így ez a nap az eső ellenére is vidáman, jó hangulatban telt.

A harmadik napon végre napsütésre ébredtünk. A szomszédos Perőcsényből indulva több, mint tíz kilométeres körtúrát tettünk a Börzsöny bércein. A valamikori vulkán mára erdővel benőtt krátercsúcsairól csodás kilátás tárult a környező hegyekre. Az egész napos túra nem tudta eléggé kifárasztani a társaságot: késő estig hangos volt a ping-pong asztal környéke és a társalgó a gyerekzsivajtól.

A negyedik napot Nagybörzsönyben kezdtük. A kisvasúttal felkapaszkodtunk a hegyekbe. A csoport létszáma és a szombati pihenőnap miatt az üzemeltetők hosszabb szerelvényt indítottak, így kényelmesen élvezhettük az utazást a hegyek között kanyargó kisvonaton. A nagyirtáspusztai állomásról gyalog ereszkedtünk le a vadregényes völgyekbe, és a Kereszt-völgyi patakot követve mentünk vissza Nagybörzsönybe. Itt a Malomkert-vendéglőben közös vacsorával zártuk a kirándulást.

Vasárnap a táborozó családok közösen vettek részt a falu templomában a délelőtti szentmisén. Ezután táborbontás és takarítás után búcsút vettünk a táborhelytől. Végezetül közösen átmentünk Kemencére, ahol a Kemencei Erdei Vasútmúzeumot tekintettük meg. Mind a gyerekeknek, mind pedig a felnőtteknek nagy élmény volt a kiállítás és a hajtányozás. Valamennyi résztvevő felejthetetlen, élményekben gazdag táborozás után tért haza a Dunakanyarból.